Què has de saber?
Inscripció a les proves que han de superar les persones que volen accedir a cicles de grau mitjà d'arts plàstiques i disseny. La part comuna de la prova es fa per comprovar que els aspirants tenen la maduresa en relació amb les competències bàsiques de l'educació secundària obligatòria (ESO) i la part específica es fa per demostrar les aptituds i els coneixements artístics necessaris per cursar amb profit aquests ensenyaments.
Presentació de la sol·licitud:
- Convocatòria ordinària (part comuna i/o part específica): del 7 (a partir de les 9 h) al 20 de març de 2023
- Convocatòria extraordinària (part específica): del 25 al 31 de maig de 2023
- Convocatòria de setembre (part específica): del 4 al 8 setembre 2023
- Ciutadania
A persones que volen accedir als cicles de grau mitjà d'arts plàstiques i disseny, tant si compleixen els requisits acadèmics d'accés com si no els compleixen.
Abans de fer la inscripció a la prova, consulteu les exempcions que es poden demanar segons les vostres circumstàncies laborals o acadèmiques.
Presentació de la sol·licitud:
- Convocatòria ordinària (part comuna i/o part específica): del 7 (a partir de les 9 h) al 20 de març de 2023
- Convocatòria extraordinària (part específica): del 25 al 31 de maig de 2023
- Convocatòria de setembre (part específica): del 4 al 8 setembre de 2023
Consulteu el calendari complet al web del Departament d'Educació.
De l'11 al 24 d'abril de 2023, al centre triat per fer la prova mitjançant un correu electrònic adreçat a la seva bústia corporativa, cal presentar:
- Aspirants exclosos a la llista provisional perquè no han acreditat els requisits de participació:
- una fotocòpia del DNI, NIE o passaport
- una fotocòpia del DNI, NIE o passaport
- Aspirants exclosos a la llista provisional per manca de documentació relativa al dret d'exempció o de bonificació de la taxa:
- una fotocòpia de la documentació justificativa corresponent
- una fotocòpia de la documentació justificativa corresponent
- Aspirants que sol·liciten l'obtenció de puntuació complementària:
- Imprès amb la documentació presentada
- Currículum formatiu, professional i d'experiència acompanyat de la documentació acreditativa
- Aspirants que sol·liciten una o més exempcions de la prova:
- documents justificatius corresponents
En totes les activitats relacionades amb la prova, als efectes de comprovació de la seva identitat, els aspirants han de portar l'original del DNI, el passaport o el NIE amb el qual van fer la inscripció.
Les persones que tenen el títol de graduat d'educació secundària obligatòria (o un títol equivalent a efectes d'accés) només han de fer la part específica de la prova. Les persones que es troben en l'últim curs d'un d'aquests títols també poden fer la prova i han d'acreditar que tenen el títol en el procés de matrícula.
Les persones que no tenen el títol de graduat d'educació secundària obligatòria (o equivalent) han de fer les dues parts de la prova: la part comuna i la part específica. Per inscriure's a la prova cal tenir 17 anys o més (o complir-los l'any 2023).
Només han de pagar taxa d'inscripció (24,10 euros) les persones que s'inscriuen a la part comuna de la prova.
- Termini per fer el pagament: fins al 21 de març de 2023 (abans de les 22 h)
El pagament de la taxa es pot fer per Internet, des de l'enllaç que hi ha a l'aplicació d'inscripció al web "lacaixa.es" o per Servicaixa (la ruta a seguir és Pagaments> Pagaments amb codi de barres).
En qualsevol cas és imprescindible tenir la carta de pagament. Un cop feta l'operació, es recomana que es conservi el resguard.
Bonificacions i exempcions
Tenen una bonificació del 50 % de l'import les persones que poden acreditar el títol vigent de família nombrosa de categoria general o de família monoparental.
Es poden beneficiar de l'exempció del pagament les persones que es troben en alguna de les situacions següents:
- tenir un títol vigent de família nombrosa de categoria especial,
- tenir una discapacitat igual o superior al 33 %,
- estar subjecte a mesures privatives de llibertat,
- ser víctima d'actes terroristes (o cònjuge, o fill d'una víctima),
- els membres d'unitats familiars que perceben la renda garantida de ciutadania,
- els menors tutelats o les persones extutelades menors de 21 d'anys d'edat,
- els infants i els adolescents en acolliment familiar.
El compliment d'aquests supòsits es valida en el procés d'inscripció; en cas que no quedi validat, s'ha de presentar la documentació justificativa.
Devolució de la taxa
Per sol·licitar la devolució de la taxa o preu públic, heu d'accedir al tràmit Devolució d'ingressos indeguts per cobrament de taxes i preus públics.
Els aspirants amb necessitats específiques derivades de discapacitats físiques, psíquiques o sensorials o altres trastorns greus que tenen el reconeixement oficial de la situació de discapacitat, poden sol·licitar els recursos addicionals necessaris per desenvolupar la prova.
La sol·licitud s'ha de fer en línia al formulari d'inscripció a les proves, emplenant la casella de "suport".
No més tard del 24 de març de 2023 cal fer arribar al Departament d'Educació els documents següents:
- Certificat de reconeixement de discapacitat del Departament de Drets Socials que informi del grau de discapacitat reconeguda i/o certificat mèdic oficial.
- Certificat emès per l'organisme acreditat corresponent que informi de les característiques de la discapacitat o trastorn, si escau.
- Documentació justificativa de les modificacions i/o adaptacions curriculars, autoritzades pel Departament d'Educació, durant els últims estudis cursats en el sistema educatiu, si escau.
Aquesta documentació s'ha d'adreçar a la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa. Es pot fer arribar per qualsevol d'aquestes dues vies:
- Telemàticament a través de la Petició genèrica, tot indicant:
- assumpte: "Proves d'accés a cicles formatius de formació professional",
- ens destinatari: Departament d'Educació (sense indicar cap dels serveis territorials).
- En paper a la Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Departament d'Educació (Via Augusta, 202-226, planta 4B, 08021, Barcelona) o a qualsevol registre del Departament.
La Direcció General d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa determina les mesures o recursos addicionals. La persona interessada disposa d'un termini de tres dies a partir de la notificació per presentar reclamació. El dia de la prova cal portar la còpia de la resposta del Departament.
Terminis
- Convocatòria ordinària: no més tard del 24 de març de 2023
- Convocatòria extraordinària: no més tard del 7 de juny de 2023
- Convocatòria de setembre: no més tard del 8 de setembre de 2023
La Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa determina les mesures o recursos addicionals. La persona interessada disposa d'un termini de tres dies a partir de la notificació per presentar reclamació. El dia de la prova cal portar la còpia de la resposta del Departament.
Passos a fer
-
Primer pas
Fer la sol·licitud d'inscripció
Abans de començar la inscripció cal tenir en compte les instruccions següents:
Terminis
Del 07/03/2023 al 20/03/2023Del 25/05/2023 al 31/05/2023Del 04/09/2023 al 08/09/2023Abans de començar la inscripció cal tenir en compte les instruccions següents:
- L'aplicació informàtica no permet passar de pantalla si hi ha camps obligatoris buits o errors de format o si s'incompleix algun dels requisits obligatoris.
- El DNI, NIE o passaport i la data de naixement han de ser de la persona que s'inscriu.
- L'adreça de correu electrònic ha de ser operativa i estar a l'abast de l'aspirant.
- Per inscriure's a la part comuna i específica de la prova cal seleccionar la casella corresponent. Altrament la inscripció es farà únicament a la part específica.
- Després d'emplenar i enviar la sol·licitud d'inscripció s'obre una finestra que dona accés als documents següents:
- resguard d'inscripció amb el número de la sol·licitud (necessari per fer les consultes del procés)
- carta de pagament per poder abonar l'import de la taxa (si escau)
Aquests documents també s'envien per correu electrònic a l'adreça indicada a l'aplicació d'inscripció i es poden obtenir posteriorment des d'aquesta mateixa pàgina.
Un cop feta la inscripció es pot imprimir el resguard d'inscripció i la carta de pagament; per fer-ho, es necessita el número del document identificador amb què s'ha fet i el número de la sol·licitud.
Horari d'accés a l'aplicació informàtica: des de les 9 h del primer dia del termini fins a les 23.59 h del darrer dia.
- L'aplicació informàtica no permet passar de pantalla si hi ha camps obligatoris buits o errors de format o si s'incompleix algun dels requisits obligatoris.
-
Segon pas
Imprimir el resguard d'inscripció i la carta de pagament
Si no s'ha fet en el moment de la inscripció, també es pot accedir per Internet al resguard d'inscripció i a la carta de pagament i imprimir-ho; per fer-ho cal saber el número del document [...]
Si no s'ha fet en el moment de la inscripció, també es pot accedir per Internet al resguard d'inscripció i a la carta de pagament i imprimir-ho; per fer-ho cal saber el número del document identificador indicat a la inscripció i el número de la sol·licitud.
-
Tercer pas
Consultar els resultats del procés
Les llistes d'admesos i exclosos es poden consultar al web del Departament d'Educació.
Les llistes d'admesos i exclosos es poden consultar al web del Departament d'Educació.