Què has de saber?
-
Què és?
La preinscripció és el tràmit que cal fer per poder accedir a un centre sufragat amb fons públics. Els alumnes admesos han de formalitzar la matrícula en les dates establertes al calendari.
Termini per presentar i modificar la sol·licitud i adjuntar documentació: del 19 al 25 d'abril de 2023
Termini per presentar documentació: fins el 26 d'abril de 2023
Per adjuntar documentació, heu de clicar l'enllaç Modificació de la sol·licitud electrònica o Modificació de la sol·licitud en suport informàtic, segons la modalitat que heu presentat.
Més informació al web Preinscripció.
La presentació de sol·licituds de preinscripció comença a les 9 hores.
L'ordre de presentació de les sol·licituds no afecta l'assignació de places. Per aquest motiu, i tenint en compte que es pot presentar la sol·licitud al llarg de les 24 hores del dia, us recomanem que no accediu a fer la sol·licitud de preinscripció a primera hora del dia 19 d'abril de 2023, en què s'obre el termini, per evitar col·lapsar la plataforma.
Recordeu adjuntar la documentació si us heu oposat a la comprovació de les dades personals o no heu clicat la casella del padró i/o de la discapacitat.
-
A qui va dirigit?
- Ciutadania
Han de presentar la sol·licitud de preinscripció les persones que volen accedir al batxillerat de qualsevol modalitat en un centre diferent del que s'està cursant l'ESO, les persones que cursen o han cursat un cicle formatiu (encara que s'imparteixi en el mateix centre on s'està matriculat), les que volen accedir a la modalitat d'arts i les que provenen d'un institut que ja no imparteix el batxillerat.
-
Terminis
Termini per presentar i modificar la sol·licitud i adjuntar documentació: del 19 al 25 d'abril de 2023
Termini per presentar documentació: fins el 26 d'abril de 2023
Consulteu el calendari complet al web Preinscripció.
-
Documentació
La documentació acreditativa que s'ha de presentar cal adjuntar-la digitalitzada a la sol·licitud (escanejada o fotografiada) en el cinquè i darrer pas de la sol·licitud anomenat "Documentació i confirmació". La documentació que cal presentar obligatòriament esta destacada en negreta en aquesta pestanya i cal adjuntar-la per poder enviar la sol·licitud.
Documentació identificativa
Si es presenta la sol·licitud electrònica i s'indica el codi identificador de l'alumne o l'alumna, es recuperaran les dades i no caldrà adjuntar cap altra documentació identificativa. Si l'alumne o alumna no té codi identificador perquè no ha estat escolaritzat anteriorment a Catalunya, cal adjuntar la certificació electrònica de la inscripció de naixement o el llibre de família i el document d'identitat de l'alumne o alumna i del pare, mare, tutor o tutora, si no s'han pogut validar o si s'han identificat amb el passaport o el document d'identitat d'un país de la Unió Europea. Si l'alumne té 18 anys o els compleix el 2023, només cal presentar el document d'identitat de l'alumne o alumna.Si es presenta la sol·licitud en suport informàtic, cal adjuntar el llibre de família i el document d'identitat de qui presenta la sol·licitud (el pare, la mare, el tutor o la tutora).
També cal presentar el document d'identitat de l'alumne o alumna, si no s'han pogut validar o s'han identificat amb el passaport o el document d'identitat d'un país de la Unió Europea. Si l'alumne o alumna té 18 anys o els compleix el 2023, només cal presentar el seu document d'identitat.
Documentació de criteris
Per justificar els criteris de prioritat, en enviar la sol·licitud (tant l'electrònica com la sol·licitud en suport informàtic) s'executen les consultes telemàtiques a les diferents administracions. Per poder-ho fer, cal que:
- Deixis en blanc la casella d'oposició al fet que el Departament d'Educació comprovi les dades personals declarades en la sol·licitud. Has de tenir present que si marques la casella, hauràs d'adjuntar a la sol·licitud tota la documentació identificativa o dels criteris de puntuació. Recorda que tota la documentació s'ha d'escanejar o fotografiar i annexar-la en la 4a pantalla que s'anuncia més endavant.
- Marquis les caselles relatives al padró i/o la discapacitat, ja que has d'informar que tens el consentiment de les persones afectades per comprovar-ne les dades.
En el resguard de la sol·licitud es detalla si s'ha pogut obtenir la informació del criteri. Cal tenir en compte que la consulta del padró (i si no s'ha pogut consultar algun dels altres criteris, també) es realitza en diferit. Així doncs, es rebrà un segon correu electrònic a l'adreça que s'ha fet constar en la sol·licitud, juntament amb la còpia del resguard. En aquest resguard es detalla la documentació que s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud fins a la fi del termini de presentació de documentació.
-
Taxes
No s'han de pagar taxes per a aquest tràmit.
Passos a fer
Primer pas
Presentar la sol·licitud
Per poder utilitzar la sol·licitud electrònica, cal identificar-se amb un certificat digital, com per exemple el DNI electrònic, o amb el sistema alternatiu d'identificació idCAT Mòbil.
Saber-ne més
Per poder utilitzar la sol·licitud electrònica, cal identificar-se amb un certificat digital, com per exemple el DNI electrònic, o amb el sistema alternatiu d'identificació idCAT Mòbil.
Si l'alumne o alumna té número identificador del registre d'alumnes de Catalunya (RALC) es recuperen les dades i no cal presentar documentació acreditativa d'identitat.
Si no ha estat escolaritzat a Catalunya anteriorment i no té número identificador del RALC, cal adjuntar a la sol·licitud la documentació identificativa corresponent: la certificació electrònica de la inscripció de naixement o el llibre de família i el document d'identitat de l'alumne o alumna i del pare, mare, tutor o tutora, si no s'han pogut validar o si s'han identificat amb el passaport o el document d'identitat d'un país de la Unió Europea. Si l'alumne o alumna té 18 anys o els compleix el 2023, només cal presentar el seu document.
Si no és possible identificar-se electrònicament, aleshores cal utilitzar la sol·licitud en suport informàtic i adjuntar la documentació identificativa corresponent: el llibre de família i el document d'identitat de qui presenta la sol·licitud (el pare, la mare, el tutor o la tutora). També cal presentar el document d'identitat de l'alumne o alumna, si no s'han pogut validar o s'han identificat amb el passaport o el document d'identitat d'un país de la Unió Europea. Si l'alumne o alumna té 18 anys o els compleix el 2023, només cal presentar el seu document d'identitat.
En la sol·licitud, cal que indiqueu la qualificació mitjana dels estudis que s'al·leguen, ja que sinó, la sol·licitud no es podrà enviar. Si no es coneix, es pot posar un 5.
El tràmit de presentació de la sol·licitud electrònica o en suport informàtic s'acaba amb l'enviament del formulari, que es registrarà al registre electrònic de la Generalitat de Catalunya i no s'ha de presentar cap còpia al centre.
Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per persona, però s'hi poden indicar peticions d'admissió en diversos centres, modalitats i règim, sempre ordenats per ordre de preferència.
Segon pas
Consultar els resultats
Saber-ne més