Educació dona orientacions als centres d'adults per al tercer trimestre
Torna- S’estableixen criteris pel que fa a l’acció educativa i l’avaluació dels diferents ensenyaments que imparteixen els centres de formació d’adults
- Cal continuar, en la mesura del possible, amb l’acció educativa de forma telemàtica i l’avaluació haurà de tenir en compte les diferents limitacions de l’alumnat

Fotografia
El Departament d’Educació, de cara al tercer trimestre, ha establert unes Instruccions per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació de l’alumnat que cursa ensenyaments en centres de formació d’adults, davant la prolongació del confinament a causa del Covid-19.
Tot i la situació actual, Educació considera important vetllar per mantenir l'acció educativa en la mesura que les condicions ho permetin. Per tant, l'objectiu és promoure aprenentatges dins el marc del currículum competencial. Cal, en aquest marc, evitar replicar les situacions acadèmiques habituals, proposar activitats contextualitzades que promoguin l’interès de l'alumnat, i que siguin realitzables en un temps raonable.
Pel que fa a l’avaluació, aquesta ha d’ajustar-se a les noves circumstàncies, i revisar els criteris d’avaluació formulats per cada centre a principi de curs i adaptar-los a les limitacions formatives i personals amb les quals s’hagi trobat cada alumne.
Les instruccions donen criteris per als diferents ensenyaments que s’imparteixen als centres d’adults:
Graduat en educació secundària (GESO). Sempre que sigui possible, es continuarà treballant amb l’alumnat de forma telemàtica per donar continuïtat a l’acció formativa. Caldrà tenir en compte que les tasques realitzades durant el confinament han de considerar-se un valor afegit en l’avaluació i mai una penalització, ateses les diferents circumstàncies de l’alumnat.
Curs d’accés a cicles formatius de grau mitjà (CAM). En l’avaluació del tercer trimestre i final, l’equip docent haurà de fer una valoració individual de cada alumne segons l’assoliment de les competències treballades en cada àmbit, la seva evolució al llarg del curs i les seves circumstàncies personals i perspectives de futur. En la mesura del possible es continuarà treballant de forma telemàtica, tot recordant que es manté el calendari escolar en els terminis previstos.
Cursos de preparació per a proves d’accés. Els centres de formació de persones adultes, públics i privats, lliuraran a l'alumnat que superi la formació la certificació, en la qual es farà constar la qualificació. Com en els anteriors ensenyaments, el professorat haurà de valorar l’assoliment de les competències treballades per cada alumne individualment, així com les seves circumstàncies personals. I davant de la situació actual, les tasques realitzades seran un element positiu per l’alumnat i mai una penalització.
COMPETIC. Atesa la situació de confinament, i davant la impossibilitat de realitzar els projectes finals de forma presencial als centres –tal i com estableix la regulació d’aquest certificat-, excepcionalment l’alumnat haurà de ser avaluat únicament tenint en compte l’avaluació contínua que haurà d’incloure la realització dels projectes finals de forma telemàtica sempre que sigui possible. Les instruccions especifiquen de forma concreta les actuacions per als diferents nivells –COMPETIC 1, 2 o 3-.
Llengües estrangeres (anglès i francès). L'avaluació global dels nivells 1 i 2 dels ensenyaments de llengües estrangeres serà el resultat de l'avaluació contínua i per tant seguirà les directrius generals –en tant que s’ajusti a les noves circumstàncies i tingui en compte les diferents limitacions dels alumnes-. En el nivell 3 –que segons regulació habitual preveu la prova presencial- en no poder-se fer, l’alumnat haurà de ser avaluat únicament tenint en compte l’avaluació contínua.
Llengua catalana i llengua castellana: A l’hora d’avaluar l’alumnat a final de curs, caldrà valorar les tasques que s’hagin pogut lliurar abans del 12 de març, l’assoliment del les competències treballades, la seva evolució al llarg del curs i les seves circumstàncies personals. En cas que es pugui, cal continuar l’acció formativa de forma telemàtica, i tenir present que aquest fet mai pot ser un perjudici per l’alumne.
Centres en seu penitenciària. Per aquest tipus de centres, s’apliquen les mateixes instruccions per als ensenyaments que imparteixen exposats anteriorment, i tenint en compte les circumstàncies que competen. Per aquests centres s'elaboraran també unes noves orientacions conjuntament amb el Departament de Justícia, quant a la coordinació que caldrà garantir donades les característiques especials.
26 d’abril de 2020