Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte
  • ca
Cercador

Cercador

Admissió durant el curs
Beques
Famílies
Ofertes de treball
Oposicions docents
Oposicions TEI
Pla d'educació digital
Serveis educatius
Serveis territorials
Tràmits

Departament d'Educació

  • Inici
  • Accedeix a “ Departament”
    • Accedeix a “ Organització”

      • Organigrama
      • Accedeix a “ Organismes dependents del Departament”

        • Òrgans consultius
        • Entitats del sector públic
        • Òrgans de participació
        • Accedeix a “ Organismes dependents del Departament”

      • Accedeix a “ Organització”

    • Adreces i telèfons
    • Accedeix a “ Transparència”

      • Accedeix a “ Setmana del Govern Obert”

        • Fitxers en obert del Departament d'Educació
        • Accedeix a “ Setmana del Govern Obert”

      • Accedeix a “ Normativa i organització”

        • Organigrama
        • Normativa
        • Actuacions administratives i jurídiques
        • Mapa escolar de Catalunya
        • Accedeix a “ Normativa i organització”

      • Accedeix a “ Gestió dels serveis públics”

        • Informació estadística
        • Estadística de l'ensenyament
        • Estadística de la preinscripció
        • Algoritme de la preinscripció
        • Itineraris educatius
        • Indicadors europeus
        • Accedeix a “ Gestió dels serveis públics”

      • Accedeix a “ Funció pública”

        • Direcció pública
        • Empleats públics
        • Accés a la funció pública
        • Accedeix a “ Funció pública”

      • Accedeix a “ Economia i finances”

        • Pressupostos
        • Subvencions i ajuts
        • Concerts educatius
        • Accedeix a “ Economia i finances”

      • Accedeix a “ Contractació”

        • Convenis i encàrrecs de gestió
        • Registre públic de contractes
        • Construccions escolars
        • Accedeix a “ Contractació”

      • Accedeix a “ Iniciatives del Departament”

        • Setmana del Govern Obert
        • Accedeix a “ Iniciatives del Departament”

      • Accedeix a “ Transparència”

    • Accedeix a “ Línies estratègiques”

      • Pla director d'infraestructures educatives
      • Accedeix a “ Equitat educativa”

        • Vídeos formatius sobre Estratègies contra la segregació escolar
        • Accedeix a “ Equitat educativa”

      • Les escoles lliures de violències (LELV)
      • Pla de millora d'oportunitats educatives (PMOE)
      • Accedeix a “ Pla d'educació digital de Catalunya (PEDC)”

        • Projecte d'acceleració de la transformació digital dels centres
        • Formació i assessorament de centres
        • Orientacions i materials
        • Informacions i accions
        • Accedeix a “ Pla d'educació digital de Catalunya (PEDC)”

      • Pla de treball de cooperació al desenvolupament 2020-2022
      • Accedeix a “ Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)”

        • Fitxes ODS
        • Els 17 ODS
        • Catalunya 2030
        • Accedeix a “ Objectius de desenvolupament sostenible (ODS)”

      • Transformació digital educativa
      • Pla Stem
      • Pla de Govern de la XIV legislatura
      • Ofensiva de país a favor de l'èxit escolar
      • Accedeix a “ Línies estratègiques”

    • Accedeix a “ Protecció de dades”

      • Accedeix a “ Registre d'activitats de tractament”

        • Llista alfabètica
        • Llista per responsables
        • Accedeix a “ Registre d'activitats de tractament”

      • Drets de les persones interessades
      • Reglament general de protecció de dades
      • Videovigilància
      • Delegat de protecció de dades (DPD)
      • Accedeix a “ Protecció de dades”

    • Accedeix a “ Normativa”

      • Normativa d'educació
      • Normativa de transparència del Departament d'Educació
      • Consulta pública prèvia
      • Accedeix a “ Projectes normatius”

        • Projectes normatius en tràmit. Obre en una nova finestra.
        • Projectes normatius finalitzats. Obre en una nova finestra.
        • Accedeix a “ Projectes normatius” . Obre en una nova finestra.

      • Accedeix a “ Taxes i preus públics”

        • Taxes
        • Preus públics
        • Exempcions i bonificacions generals
        • Devolucions
        • Accedeix a “ Taxes i preus públics”

      • Accedeix a “ Normativa”

    • Accedeix a “ Resolucions administratives i judicials”

      • Administratives
      • Judicials
      • Accedeix a “ Resolucions administratives i judicials”

    • Accedeix a “ Pressupost”

      • Pressupost 2020. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “ Pressupostos anteriors”

        • Pressupost 2019 (prorrogat 2017)
        • Pressupost 2018 (prorrogat 2017)
        • Pressupost 2017. Obre en una nova finestra.
        • Pressupost 2016 (prorrogat 2015). Obre en una nova finestra.
        • Pressupost 2015. Obre en una nova finestra.
        • Pressupost 2014. Obre en una nova finestra.
        • Pressupost 2013 (prorrogat 2012). Obre en una nova finestra.
        • Pressupost 2012. Obre en una nova finestra.
        • Pressupost 2011. Obre en una nova finestra.
        • Pressupost 2010
        • Accedeix a “ Pressupostos anteriors”

      • Accedeix a “ Pressupost”

    • Accedeix a “ Estadístiques”

      • Accedeix a “ Estadística de l'ensenyament”

        • Estadística de l'ensenyament 2021-2022
        • Cursos anteriors
        • Accedeix a “ Estadística de l'ensenyament”

      • Accedeix a “ Estadística de la preinscripció”

        • Estadística de la preinscripció 2021-2022
        • Estadística de la preinscripció 2020-2021
        • Estadística de la preinscripció 2019-2020
        • Estadística de la preinscripció 2018-2019
        • Estadística de la preinscripció 2017-2018
        • Nota metodològica
        • Accedeix a “ Estadística de la preinscripció”

      • Accedeix a “ Indicadors”

        • Indicadors europeus
        • Indicadors del sistema educatiu
        • Indicadors del personal al servei de l'Administració educativa
        • Accedeix a “ Indicadors”

      • Accedeix a “ Estadística de les trajectòries educatives”

        • Nota metodològica
        • Accedeix a “ Estadística de les trajectòries educatives”

      • Accedeix a “ Equipaments i usos de les TIC”

        • Cursos anteriors
        • Equitat digital
        • Accedeix a “ Equipaments i usos de les TIC”

      • Accedeix a “ Despesa pública en educació”

        • Dades pressupostàries del Departament
        • Indicadors
        • Accedeix a “ Despesa pública en educació”

      • Accedeix a “ Inserció laboral dels ensenyaments professionals”

        • Estadística d'inserció laboral
        • Anàlisi longitudinal de la inserció laboral de la formació professional
        • Accedeix a “ Inserció laboral dels ensenyaments professionals”

      • Accedeix a “ Biblioteques escolars”

        • Curs 2019-2020
        • Curs 2015-2016
        • Curs 2010-2011
        • Accedeix a “ Biblioteques escolars”

      • Accedeix a “ Beques i ajuts a l'estudi”

        • Cursos 2012-2013/2016-2017
        • Cursos anteriors
        • Accedeix a “ Beques i ajuts a l'estudi”

      • Accedeix a “ Altres estadístiques”

        • Finançament i despesa de l'ensenyament privat. Obre en una nova finestra.
        • Consum i pràctiques culturals infantils. Obre en una nova finestra.
        • Accedeix a “ Altres estadístiques”

      • Accedeix a “ Documents de treball”

        • Estratègia de dades obertes
        • L’Estadística de l’ensenyament, una eina per a les polítiques públiques
        • Les TIC a l'escola
        • Perfil del personal docent del Departament d'Educació
        • P3 en xifres
        • Accedeix a “ Documents de treball”

      • Procediment d'accés a la informació estadística
      • Xifres clau
      • Accedeix a “ Estadístiques”

    • Convenis
    • Protocols
    • Accedeix a “ Premis Extraordinaris dels Ensenyaments Artístics Professionals de Catalunya”

      • Guardonats 2020-2021
      • Accedeix a “ Premis Extraordinaris dels Ensenyaments Artístics Professionals de Catalunya”

    • Accedeix a “ Premis Extraordinaris de Batxillerat”

      • Què són
      • Requisits
      • Estructura de les proves
      • Accedeix a “ Descripció de les proves”

        • Comentari crític
        • Llengua Estrangera (Alemany, Anglès, Francès, Italià)
        • Anàlisi Musical
        • Biologia
        • Ciències de la Terra
        • Dibuix Artístic
        • Dibuix Tècnic
        • Economia d'Empresa
        • Física
        • Fonaments de les Arts
        • Grec
        • Llatí
        • Matemàtiques
        • Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials
        • Química
        • Tecnologia Industrial
        • Accedeix a “ Descripció de les proves”

      • Calendari i lloc de realització
      • Qualificacions i premis
      • Proves i criteris específics d'avaluació
      • Consulta de resultats
      • Accedeix a “ Alumnes premiats”

        • Alumnes premiats. Curs 2020-2021
        • Alumnes premiats. Curs 2019-2020
        • Alumnes premiats. Curs 2018-2019
        • Accedeix a “ Alumnes premiats”

      • Normativa
      • Accedeix a “ Premis Extraordinaris de Batxillerat”

    • Accedeix a “ Contractació”

      • Perfil de contractant. Obre en una nova finestra.
      • Resolucions judicials
      • Accedeix a “ Contractació”

    • Accedeix a “ Publicacions”

      • Accedeix a “ Butlletins”

        • Educentres
        • Infoescola
        • Accedeix a “ Butlletins”

      • Accedeix a “ Campanyes i commemoracions”

        • Avancem la tornada a l'escola
        • Dia Internacional per a l'Educació no Sexista
        • Dia Internacional contra l'LGBTI-fòbia
        • Escolarització gratuïta a I2 en escoles bressol públiques
        • Dia Internacional de les Dones
        • Avancem el calendari escolar
        • Previnguem el matrimoni forçat o sense consentiment
        • Previnguem la mutilació genital femenina
        • Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones
        • Accedeix a “ Campanyes i commemoracions”

      • Accedeix a “ Col·leccions”

        • Competències bàsiques
        • Currículum i avaluació
        • Guia per a famílies
        • Inclusió
        • Informes d'avaluació sobre el sistema educatiu
        • Innovació i formació
        • TAC
        • Pla d'educació digital de Catalunya (PEDC)
        • Accedeix a “ Col·leccions”

      • Accedeix a “ Infografies”

        • Memòries del Departament
        • Transformació educativa
        • Primària
        • Escola inclusiva
        • Batxillerat
        • Programes de formació i inserció
        • Itineraris de formació i inserció
        • Ensenyaments artístics
        • Ensenyaments artístics superiors
        • Ensenyaments esportius
        • Ensenyaments a les escoles oficials d'idiomes
        • Accés als cicles formatius
        • Educació al llarg de la vida
        • Accedeix a “ Infografies”

      • Accedeix a “ Memòria d'activitat del Departament d'Educació”

        • Memòria de l'any 2021
        • Memòria de l'any 2020
        • Memòria de l'any 2019
        • Memòria de l'any 2018
        • Memòria de l'any 2017
        • Memòria de l'any 2016
        • Memòria de l'any 2015
        • Memòria de l'any 2014
        • Memòria de l'any 2013
        • Memòria de l'any 2012
        • Memòries anteriors
        • Accedeix a “ Memòria d'activitat del Departament d'Educació”

      • Accedeix a “ Monografies”

        • Guia d'acompanyament i bon tracte a l'alumnat que verbalitza situacions de violències sexuals
        • Acompanyem les famílies. Eines pràctiques per reduir la bretxa digital
        • Nous aprenentatges, nous espais
        • Promoure la interculturalitat en els centres educatius
        • Diversitat afectivosexual i de gènere en l'àmbit educatiu
        • Orientacions per a la coordinació digital de centre
        • L'ús de les tecnologies digitals a l'educació infantil
        • Les escoles lliures de violències
        • Guia per a l'elaboració del Projecte de convivència
        • Funcions i organització de la comissió d'estratègia digital de centre
        • Estratègia Digital de Centre
        • Orientacions per a l'avaluació de la competència digital de l'alumnat a l'ESO
        • Projecte d'acceleració de la transformació digital dels centres
        • Pla d'educació digital de Catalunya
        • El model e2cat 2020 de gestió de l'excel·lència per a centres educatius
        • Interpretació de la norma ISO 9001:2015 per a centres educatius
        • Nova agenda de competències per a Europa
        • Pla d'emergència del centre docent
        • La gestió econòmica del centre docent públic
        • La convivència en els centres docents d'ensenyament secundari
        • El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya
        • L'ús del llenguatge a l'escola
        • Mapa de llars d'infants de Catalunya 2004-2008
        • Consell assessor de la llengua a l'escola
        • La convivència en els centres d'educació infantil i primària
        • Llei d'educació
        • Criteris per la construcció de nous edificis per a centres docents públics
        • Ofensiva de país a favor de l'èxit escolar
        • La lectura en un centre educatiu
        • Guia de la formació professional inicial
        • La llengua a l'escola catalana. Un model d'èxit
        • Cançons populars i tradicionals a l'escola
        • L'avaluació i acreditació de competències professionals
        • Accedeix a “ Monografies”

      • Pòdcasts
      • Accedeix a “ Publicacions periòdiques”

        • Caixa d'eines
        • Quaderns d'Avaluació
        • Accedeix a “ Publicacions periòdiques”

      • Accedeix a “ Vídeos”

        • Ensenyaments artístics
        • Ensenyaments esportius
        • Ensenyaments d'idiomes
        • Formació professional
        • Accedeix a “ Vídeos”

      • Accedeix a “ Publicacions”

    • Biblioteca
    • Repositori del Departament d'Educació
    • Accedeix a “ Inspecció d'Educació”

      • Accedeix a “ Estructura”

        • Organització
        • Funcions i atribucions
        • Regulació
        • Accedeix a “ Estructura”

      • Pla director
      • Estudis i informes
      • Accedeix a “ Inspeccions territorials”

        • Baix Llobregat
        • Barcelona Ciutat
        • Barcelona Comarques
        • Catalunya Central
        • Girona
        • Lleida
        • Maresme-Vallés Oriental
        • Tarragona
        • Terres de l'Ebre
        • Vallés Occidental
        • Accedeix a “ Inspeccions territorials”

      • Accedeix a “ Inspecció d'Educació”

    • Accedeix a “ Avaluació de polítiques públiques”

      • Pla d'avaluacions del Departament 2021-2022
      • Avaluacions en curs
      • Avaluacions finalitzades
      • Accedeix a “ Avaluació de polítiques públiques”

    • Accedeix a “ Serveis territorials”

      • Accedeix a “ Alt Pirineu i Aran”

        • Informació general
        • Accedeix a “ Alt Pirineu i Aran”

      • Accedeix a “ Baix Llobregat”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Baix Llobregat”

      • Accedeix a “ Barcelona Comarques”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Barcelona Comarques”

      • Accedeix a “ Catalunya Central”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Catalunya Central”

      • Accedeix a “ Girona”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Girona”

      • Accedeix a “ Lleida”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Lleida”

      • Accedeix a “ Maresme - Vallès Oriental”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Maresme - Vallès Oriental”

      • Accedeix a “ Penedès”

        • Informació general
        • Accedeix a “ Penedès”

      • Accedeix a “ Tarragona”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Tarragona”

      • Accedeix a “ Terres de l'Ebre”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Terres de l'Ebre”

      • Accedeix a “ Vallès Occidental”

        • Informació general
        • Personal docent
        • Centres i serveis educatius
        • Inspecció
        • Oferta educativa
        • Accedeix a “ Vallès Occidental”

      • Consorci d'Educació de Barcelona
      • Accedeix a “ Serveis territorials”

    • Accedeix a “ Fons europeus”

      • Accedeix a “ FEDER”

        • Programa operatiu 2014-2020
        • Programa operatiu 2021-2027
        • Accedeix a “ FEDER”

      • Accedeix a “ Fons europeus”

    • Accedeix a “ Departament”

    Imatge 1: Organització
    Imatge 2: Adreces i telèfons
    Imatge 3: Transparència

    Departament

    Com s'organitza el Departament? Quines línies estratègiques segueix? Quin pressupost té? Troba aquestes respostes i consulta tota la informació sobre transparència, protecció de dades, publicacions i molt més.

    Accedeix a “ Departament”

  • Accedeix a “ Àmbits d'actuació”
    • Accedeix a “ Centres i serveis educatius”

      • Accedeix a “ Centres”

        • El sistema educatiu a Catalunya
        • L'educació inclusiva
        • Protocol d'accés als centres educatius amb finalitats científiques, estadístiques o d'estudis
        • Infraestructures educatives
        • Protocol d'actuació per a la construcció de nous centres educatius
        • Tipus de centres
        • Calendari escolar
        • Horari dels centres
        • Menjadors escolars
        • Organització i gestió
        • Registre d'alumnes (RALC)
        • Salut a l'escola
        • Consells escolars dels centres
        • Mapa escolar - Consulta de centres. Obre en una nova finestra.
        • Directoris de centres educatius
        • Autoritzacions de centres
        • Centres concertats
        • Integració de centres
        • Experiències educatives
        • Accedeix a “ Centres”

      • Accedeix a “ Projectes de centre”

        • Projecte educatiu de centre
        • Projecte lingüístic
        • Projecte de convivència
        • Accedeix a “ Projectes de centre”

      • Accedeix a “ Programes d'innovació pedagògica”

        • Educació infantil, primària, secundària, batxillerat
        • Formació professional
        • Ensenyaments de règim especial
        • Accedeix a “ Programes d'innovació pedagògica”

      • Accedeix a “ Altres programes educatius”

        • Educació infantil, primària, secundària, batxillerat
        • Formació professional
        • Ensenyaments de règim especial
        • Accedeix a “ Altres programes educatius”

      • Accedeix a “ Proves del sistema educatiu”

        • Prova d'avaluació de quart d'ESO
        • Prova d'avaluació de sisè curs d'educació primària
        • Prova d'avaluació diagnòstica d'educació primària
        • Accedeix a “ Proves del sistema educatiu”

      • Accedeix a “ Serveis educatius i altres suports”

        • Serveis educatius
        • Centre de recursos pedagògics específics de suport a la innovació i la recerca educativa
        • Accedeix a “ Serveis educatius i altres suports”

      • Accedeix a “ Centres i serveis educatius”

    • Accedeix a “ Professorat”

      • Accedeix a “ Borsa de treball”

        • Borsa de treball de personal docent. Obre en una nova finestra.
        • Borsa de treball de professorat especialista en música i dansa de l'Institut escola artístic Oriol Martorell
        • Accedeix a “ Borsa de treball”

      • Accedeix a “ Acreditacions”

        • Requisits per participar en el concurs de mèrits de selecció de directors i directores de centres educatius
        • Acreditació de perfils professionals
        • Acreditació de directiu professional docent
        • Accedeix a “ Acreditacions”

      • Accedeix a “ Concursos”

        • Concurs de mèrits per a la provisió de llocs de treball vacants a l'Institut Obert de Catalunya
        • Unitats d'Acompanyament i Orientació (UAO)
        • Concurs de mèrits per proveir llocs de treball vacants a la Inspecció d'Educació de Catalunya
        • Adjudicacions de destinacions provisionals
        • Adjudicació de destinacions provisionals al professorat de religió amb contractació laboral indefinida
        • Contractació de professorat de religió per cobrir llocs de treball vacants i substitucions
        • Concurs de trasllats dels cossos docents i de la Inspecció d'Educació
        • Concurs de mèrits per a la selecció de director o directora de centres educatius públics
        • Concurs de mèrits per a la selecció del director o directora de l'Institut Obert de Catalunya (IOC)
        • Provisió de llocs de treball docent a proposta de la direcció dels centres (entrevista prèvia)
        • Concurs de mèrits per proveir llocs específics amb perfil professional de competència digital
        • Accedeix a “ Concursos”

      • Accedeix a “ Oposicions”

        • Oposicions docents
        • Accés al cos d'inspectors d'educació
        • Accedeix a “ Oposicions”

      • Accedeix a “ Formació”

        • Estades de formació en empreses i institucions
        • Formació per a l'exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic
        • Formació per a l'exercici de la docència
        • Formació permanent
        • Pràctiques en els centres
        • Accedeix a “ Formació”

      • Accedeix a “ Participació”

        • Resultats de l'Enquesta sobre serveis educatius i recursos
        • Accedeix a “ Participació”

      • Accedeix a “ Retribucions”

        • Estadis de promoció docent
        • Taules de retribució
        • Accedeix a “ Retribucions”

      • Accedeix a “ Altres”

        • Carnet docent
        • Dia Mundial dels Docents
        • Accedeix a “ Altres”

      • Accedeix a “ Professorat”

    • Accedeix a “ Famílies”

      • Accedeix a “ Acompanyament emocional i salut mental”

        • Pràctiques restauratives en família
        • Com abordar el conflicte bèl·lic d'Ucraïna amb els fills i filles
        • Prevenció i detecció d'autolesions i conductes suïcides
        • Acompanyament durant la pandèmia i la tornada a l'escola
        • Prevenció i detecció de la violència masclista
        • El dol
        • Detecció d'altes capacitats
        • Prevenció i detecció dels trastorns de la conducta alimentària
        • Prevenció i detecció de l'assetjament
        • Detecció i actuació davant del TDAH
        • Prevenció i detecció de conductes d'odi i discriminació
        • Accedeix a “ Acompanyament emocional i salut mental”

      • Accedeix a “ Relació famílies i escola”

        • Acció tutorial compartida
        • Acompanyament escolar a casa
        • Escolaritat
        • Carta de compromís educatiu
        • Accedeix a “ Relació famílies i escola”

      • Accedeix a “ Fomentem els valors”

        • Educació sexual i afectiva
        • Igualtat de gènere
        • Esforç
        • Consum responsable
        • Responsabilitat
        • Respecte
        • Acompanyem les emocions
        • Aprofitament d'aliments
        • Accedeix a “ Fomentem els valors”

      • Accedeix a “ Passem temps en família”

        • Comunicació
        • Lleure
        • Lectura
        • Joc
        • Accedeix a “ Passem temps en família”

      • Accedeix a “ Fem un bon ús de les tecnologies”

        • Prevenció, detecció i acompanyament en l'addicció a les pantalles
        • Ús saludable de les tecnologies
        • Prevenció i detecció del ciberassetjament
        • Xarxes socials
        • Accedeix a “ Fem un bon ús de les tecnologies”

      • Accedeix a “ Promovem hàbits saludables”

        • Alimentació
        • Higiene
        • Descans
        • Activitat física
        • Accedeix a “ Promovem hàbits saludables”

      • Accedeix a “ Més recursos”

        • Recomanacions
        • Enquestes d'autoconeixement
        • Mòduls formatius
        • Sabies que...
        • Accedeix a “ Més recursos”

      • Accedeix a “ Famílies”

    • Tria educativa
    • Accedeix a “ Empreses - FP dual”

      • Informació per als tutors d'empresa
      • Accedeix a “ Empreses - FP dual”

    • Accedeix a “ Àmbits d'actuació”

    Imatge 1: Centres i serveis educatius
    Imatge 2: Professorat
    Imatge 3: Famílies

    Àmbits d'actuació

    Totes les àrees de treball del Departament: els centres i els serveis que ofereixen, processos i concursos d'accés per al professorat i molts recursos per a les famílies.

    Accedeix a “ Àmbits d'actuació”

  • Accedeix a “ Tràmits”
    • Cercador
    • Tràmits per temes
    • Tràmits en termini. Obre en una nova finestra.
    • Tràmits en línia. Obre en una nova finestra.
    • Tràmits per perfils. Obre en una nova finestra.
    • Tràmits per tipus. Obre en una nova finestra.
    • Seu electrònica. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ Tràmits”

    Imatge 1: Cercador
    Imatge 2: Tràmits per temes

    Tràmits

    Cerca tots els tràmits relacionats amb el Departament segons el tema, el termini, el format o el tipus. Hi trobaràs tràmits sobre borses de treball, oposicions, preinscripció, proves per obtenir títols, proves d’accés, etc.

    Accedeix a “ Tràmits”

  • Accedeix a “ Serveis”
    • Accedeix a “ Ajuts i subvencions”

      • Accedeix a “ Per destinataris”

        • Famílies i alumnes
        • Centres educatius
        • Entitats i associacions
        • Administració local
        • Accedeix a “ Per destinataris”

      • Pla estratègic de subvencions 2022-2025
      • Previstos per a l'any 2022
      • Subvencions atorgades
      • Accedeix a “ Ajuts i subvencions”

    • Accedeix a “ Beques”

      • Beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris
      • Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu
      • Beques de col·laboració al Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. Obre en una nova finestra.
      • Beques de col·laboració al Consell Català de Formació Professional. Obre en una nova finestra.
      • Accedeix a “ Beques”

    • Homologació i convalidació de títols. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ Provisió del personal d'administració i serveis”

      • Accedeix a “ Provisional”

        • Borsa de treball de personal interí de centres educatius (subaltern, auxiliar i administratiu)
        • Borsa de treball de personal laboral
        • Ofertes de treball de caràcter temporal
        • Accedeix a “ Provisional”

      • Accedeix a “ Definitiva”

        • Concursos
        • Ingrés i accés (oposicions)
        • Lliure designació
        • Concursos específics
        • Accedeix a “ Definitiva”

      • Accedeix a “ Provisió del personal d'administració i serveis”

    • Accedeix a “ Borsa de treball de personal docent”

      • Accedeix a “ Incorporació a la borsa ”

        • Calendari
        • Requisits
        • Cossos i especialitats convocats
        • Documentació per acreditar els requisits
        • Instruccions per emplenar la sol·licitud d'inscripció
        • Sol·licitud d'inscripció
        • Normativa
        • Accedeix a “ Incorporació a la borsa ”

      • Accedeix a “ Borsa del curs 2022-2023”

        • Modificació de dades
        • Calendari
        • Llocs de treball específics
        • Accés a la borsa de treball de personal interí docent de les persones seleccionades i no seleccionades en el procés selectiu d'oposicions
        • Autogestió de la disponibilitat
        • Nomenaments telemàtics
        • Curs d'iniciació, període de prova inicial i prova d'idoneïtat
        • Criteris d'adjudicació de vacants i substitucions
        • Adjudicacions de vacants i substitucions de difícil cobertura
        • Nomenaments del mes de juliol
        • Proves de capacitació per especialitat
        • Normativa
        • Accedeix a “ Borsa del curs 2022-2023”

      • Accedeix a “ Borsa de treball de personal docent”

    • Oposicions i concursos del personal docent. Obre en una nova finestra.
    • Preinscripció i matrícula
    • Accedeix a “ Proves”

      • Accedeix a “ Proves d'accés”

        • Formació professional. Grau mitjà
        • Formació professional. Grau superior
        • Arts plàstiques i disseny. Grau mitjà
        • Arts plàstiques i disseny. Grau superior
        • Ensenyaments esportius. Grau mitjà (prova general)
        • Ensenyaments esportius. Grau superior (prova general)
        • Ensenyaments esportius d'Era Val d'Aran (prova general)
        • Ensenyaments esportius (prova específica)
        • Ensenyaments esportius d'Era Val d'Aran (prova específica)
        • Ensenyaments professionals de música i dansa
        • Graus en ensenyaments artístics superiors
        • Animació en Circ (prova específica)
        • Arts del Circ (prova específica)
        • Tècniques d'Actuació Teatral (prova específica)
        • Tècniques de Dansa Urbana (prova específica)
        • Tècniques de Direcció Coral (prova específica)
        • Accedeix a “ Proves d'accés”

      • Accedeix a “ Proves lliures per a l'obtenció de títols i certificats”

        • Títols de formació professional
        • Certificat de formació instrumental
        • Graduat en educació secundària obligatòria (majors de 18 anys)
        • Certificats d'anglès dels nivells intermedi B1, intermedi B2 i avançat C1 de les EOI. Convocatòria extraordinària
        • Certificats d'idiomes dels nivells intermedi B1, intermedi B2 i avançat C1 de les EOI. Convocatòria ordinària
        • Graduat en educació secundària obligatòria (alumnes que no l'han obtingut en finalitzar l'etapa)
        • Títol de baccalauréat per als alumnes que han cursat el currículum mixt de batxillerat i baccalauréat
        • Accedeix a “ Proves lliures per a l'obtenció de títols i certificats”

      • Mostres de les proves
      • Accés restringit a les comissions avaluadores
      • Accedeix a “ Proves”

    • Accedeix a “ Serveis”

    Imatge 1: Ajuts i subvencions
    Imatge 2: Beques
    Imatge 3: Homologació i convalidació de títols

    Serveis

    Vols fer una prova per accedir a uns estudis? T'agradaria demanar una beca? Et vols inscriure a la borsa de personal docent o a la de personal d'administració i serveis? Vols treballar al Departament? Aquí t'expliquem com ho has de fer.

    Accedeix a “ Serveis”

  • Accedeix a “ Actualitat”
    • Novetats
    • Notes de premsa
    • Xarxes socials
    • Parlem de...
    • Avancem la tornada
    • Escolarització gratuïta a I2 en escoles bressol públiques
    • Accedeix a “ Actualitat”

    Imatge 1: Novetats
    Imatge 2: Notes de premsa

    Actualitat

    Assabenta't de tot el que passa al Departament, de les últimes notícies i novetats i segueix els diferents perfils a les xarxes socials.

    Accedeix a “ Actualitat”

. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat

| Departament d'Educació

  • Inici
  • Comparteix a Twitter
  • Comparteix a Facebook
  • Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

El Departament d'Educació estableix els criteris d'avaluació per infantil, primària, ESO, batxillerat, cicles formatius i ensenyaments de règim especial

Torna
Dimarts, 21 d'abril de 2020
  • La qualificació de la tercera avaluació en cap cas podrà modificar de manera negativa l’avaluació dels aprenentatges assolits entre setembre de 2019 i març de 2020

 

  • El professorat disposa de prou informació per avaluar els alumnes, atès que fins el tancament dels centres ja s’havien dut a terme 2/3 parts del curs lectiu
Foto

Foto

El Departament d'Educació ha establert en dues instruccions quins són els criteris d’avaluació per als equips docents i professorat de cara al tercer trimestre, que a causa del confinament pel COVID-19 s’està duent a terme a distància. Són dos  documents que concreten aquests criteris per a les següents etapes educatives: una instrucció per a l’educació infantil, primària, ESO, i batxillerat; i una altra per als cicles de formació professional, Itineraris formatius específics, ensenyaments de règim especial, i ensenyaments artístics superiors.

 

En aquestes noves circumstàncies, i pel que fa a l’acció educativa, l'objectiu no és acabar els programes, sinó promoure els aprenentatges adequats i factibles. Per això cal evitar la rèplica de les situacions acadèmiques habituals i ordinàries: en l’actual marc competencial, no es tracta de posar deures cada dia, sinó de proposar activitats contextualitzades, en què l'alumnat disposi d'un període de temps raonable per dur-les a terme. Es proposa la periodicitat setmanal de forma orientadora, tot i que els equips educatius, de manera coordinada, poden modificar-la.

 

Respecte a l’avaluació, l’objectiu és determinar com l’última part del curs ha de servir per ajudar a millorar les competències, tenint en compte una premissa bàsica: en cap cas les qualificacions de la 3a avaluació de podrà modificar de manera negativa l’avaluació dels aprenentatges assolits entre setembre de 2019 i març de 2020. D’aquesta manera, per a cada situació, l’equip docent ha de valorar el grau d’assoliment de les competències professionals, personals i socials, així com el nivell d’adquisició del currículum per part de l’alumnat.

 

Així, amb les evidències i observacions que es puguin recollir, el professorat elaborarà l'informe que, en l'educació obligatòria, ha de reflectir els resultats obtinguts en l'avaluació del procés d'aprenentatge de l'alumne corresponent a la 3a avaluació. En aquest marc, tot aprenentatge serà un valor afegit i cap element ha de restar.

 

Educació infantil i  primària

 

En el cas de l’educació infantil, l’informe de final de curs ha de reflectir prioritàriament les observacions que s'han realitzat durant el temps compartit amb els infants. Les dificultats per arribar a totes les famílies no permeten fer les valoracions que es realitzarien en un context de presencialitat, però poden ajudar a complementar aquelles de les quals ja es disposava.

 

Pel que fa a l’educació primària, cada centre ha d'elaborar un model propi d'informe. Aquest ha de reflectir els resultats obtinguts en l'avaluació del procés d'aprenentatge de l'alumne, els aspectes personals i evolutius que es consideri oportú esmentar i les mesures complementàries o de reforç adoptades o previstes. Per tant, l’objectiu no és la qualificació sinó l’aprenentatge adquirit per part de l’alumne. 

 

Per tant, en l'organització de final de curs, s'haurà de programar la darrera sessió d'avaluació on s'avaluarà el grau d'assoliment de les competències pròpies de cada àmbit agrupades en dimensions, així com el resultat global de l'àrea de cada alumne. Aquesta informació ha de permetre fer un traspàs als mestres que l’acompanyaran durant el pròxim curs, ja sigui a la mateixa escola o a l’institut en el cas de l’alumnat de sisè de primària. Atesa la situació excepcional, la informació haurà de ser més personalitzada que mai.

 

Educació secundària obligatòria

 

El professorat haurà de considerar el procés seguit i determinar per a cada estudiant quines observacions i evidències usa per a la confecció de l'informe de la tercera avaluació. Els aprenentatges en el marc actual de confinament s’han de considerar un valor afegit per a l‘alumne i mai una penalització en l’avaluació global del curs.

 

L’alumnat que tingui pendent la primera i o segona avaluació d'alguna matèria, o que n’arrossegui alguna de cursos anteriors, té el dret a fer una recuperació. En aquest sentit, en cas que no s'hagi fet abans del confinament, cada equip docent ha de preveure com abordar aquesta situació. Davant la impossibilitat de fer processos d’avaluació presencial, el lliurament de les tasques de recuperació durant els mesos d'abril i maig o les avaluacions personals en línia poden ser una alternativa.

 

En acabar el tercer trimestre, el tutor ha d'informar per escrit, mitjançant l'informe d'avaluació, a l’alumnat i les seves famílies del desenvolupament del seu procés d'aprenentatge en els àmbits associats a les matèries i en els transversals. Es farà en el calendari previst, que es manté malgrat haver-se alterat el desenvolupament del curs, excepte en el cas de les proves PAU a 2n de batxillerat.

 

A 4t d’ESO l’alumnat obté el graduat en educació secundària, i per tant, l'equip docent ha d'adoptar les decisions corresponents a la superació de l'etapa i l'obtenció del títol. Per dur a terme la valoració, el docent haurà de considerar el procés seguit i determinar per a cada estudiant quines observacions i evidències usa per a la confecció de l'informe de la tercera avaluació. Cal destacar que els aprenentatges realitzats durant el confinament han de considerar-se un valor afegit en l’avaluació, mai una penalització.

 

Si donades les circumstàncies extraordinàries l'equip docent acorda l'obtenció del títol per part d'un alumne que no hagi assolit tots els nivells competencials, ho haurà de fer constar en el consell orientador. També s’hi inclouran les eines necessàries per poder assolir aquests nivells en estudis posteriors.

 

Les instruccions també estableixen els criteris d’avaluació del servei comunitari, el treball de síntesi, el projecte de recerca, les unitats d’escolarització compartida, i els programes de noves oportunitats.

 

Batxillerat

 

Els alumnes de 1r de batxillerat, abans del tancament del centre, ja havien impartit 2/3 parts del curs escolar. En aquest cas, caldrà avaluar cada matèria amb la informació disponible fins a finalitzar la segona avaluació. Es podrà completar amb els aprenentatges derivats de les propostes formatives de treball no presencial que el professorat haurà proposat per al tercer trimestre. Com que les possibilitats de l’alumnat per accedir a les diferents vies d'ensenyament virtual són diverses, aquests aprenentatges no podran condicionar la qualificació final de manera negativa.

 

Pel que fa a l’alumnat de 2n de batxillerat, la programació de les activitats d’avaluació s’haurà d’adequar a l’ajornament de la inscripció al procediment d’accés als estudis universitaris. L’alumnat amb alguna matèria pendent de la primera i/o segona avaluació, o que arrossegui alguna matèria de 1r de batxillerat, té el dret a fer una recuperació. Una situació que haurà de determinar l’equip docent, i que, davant la impossibilitat de fer processos d’avaluació presencial, es podrà fer amb el lliurament pautat de tasques de recuperació durant els mesos d'abril i maig o amb les avaluacions personals en línia. Com en la resta d’etapes educatives, davant les diferents possibilitats d’accés a l’ensenyament virtual, els resultats de la tercera avaluació en cap cas podran modificar de manera negativa l’avaluació dels aprenentatges assolits en el període de setembre de 2019 a març de 2020.

 

 

Cicles de formació professional

 

Pel que fa als cicles formatius de formació professional, es determina que l'alumnat de primer curs ha cursat pràcticament 2/3 parts del curs. És per això que el professorat disposa d’informació de les unitats formatives de les dues primeres avaluacions, i per tant, ha d’avaluar cada unitat formativa amb la informació disponible fins finalitzar la segona avaluació. Els resultats d’aprenentatge de les unitats de la tercera avaluació que no s’hagin pogut assolir hauran de tenir-se en compte en la planificació del curs següent.

 

Respecte l’alumnat de segon curs, ha cursat 5/6 parts del títol. Per tant, únicament li resta el darrer trimestre del segon curs. Un trimestre que en part s’haurà d’impartir de manera no presencial i després, previsiblement de forma presencial –si es pogués fer la reincorporació als centres fins acabar el curs-. Per afavorir la igualtat de condicions i no perjudicar l’alumnat més vulnerable, aquests aprenentatges no podran condicionar de manera negativa l’avaluació final. Els aprenentatges assolits a la darrera avaluació es consideraran com un valor afegit positiu a la formació rebuda anteriorment.

 

La instrucció també dona indicacions per d’altres supòsits com: mòduls professionals on no s’han completat unes unitats formatives (UF); o mòduls pendents de cursar.

 

També per altres ensenyaments com els programes de formació i inserció, adreçat a alumnat que no disposa del graduat d’ESO i que continua estudis professionalitzadors. En aquest cas, com són cicles d’un curs, el professorat disposa de la informació dels dos trimestres anteriors i la que obtindrà amb el treball no presencial del tercer trimestre per poder avaluar globalment el curs.

 

Pel que fa a les pràctiques de Formació en centres de treball (FCT), Educació va publicar a finals de març els criteris segons els quals es flexibilitza l’estada a l’empresa o, en cas de no poder-se fer, es substituiria per un treball pràctic o “mòdul integrat”.

 

Itineraris formatius específics

 

Els itineraris formatius específics (IFE) estan adreçats a alumnes d’entre 16 i 20 anys amb necessitats educatives especials associades a una discapacitat intel·lectual lleu o moderada. Per aquests casos, com en els anteriors, l’alumnat ha dut a terme 2/3 parts de cada curs i, per tant, el professorat disposa d’informació suficient per poder-lo qualificar. Per a l’alumnat de primer, segon i tercer curs que no hagin pogut desenvolupar les competències establertes, l’equip docent les haurà de preveure en les activitats del següent curs, i establir un pla d’avaluació personalitzat. Al quart curs, tenint present que ha cursat 11 dels 12 trimestres que el composen, s’avaluarà l’alumnat de forma global amb la informació acumulada de tots els cursos.

 

Ensenyaments de règim especial

 

Les instruccions d’Educació també estableixen els criteris de qualificació i avaluació, amb la mateixa línia expressada anteriorment, dels següents ensenyaments de règim especial, segons les seves característiques específiques:

 

  • Ensenyaments d’arts plàstiques i disseny.
  • Ensenyaments esportius.
  • Ensenyaments d’Idiomes –tant per l’alumnat de matrícula oficial com lliure-.
  • Ensenyaments de música, sisè curs de grau professional.
  • Ensenyaments de dansa, sisè curs de grau professional.
  • Ensenyaments d’arts escèniques.
  • Ensenyaments artístics superiors –que inclou el títol superior i el màster artístic-.

 

 

21 d’abril de 2020

Més informació

  • Instruccions FP i ensenyaments de règim especialpdf icon[222,79 kB ]. Obre en una nova finestra.
  • Instruccions infantil, primària, ESO i batxilleratpdf icon[2,64 MB ]. Obre en una nova finestra.

Tria educativa

Tots els estudis a un clic!

Consulta'ls . Obre en una nova finestra.

Segueix les xarxes socials del Departament d'Educació:

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona d'Instagram
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube

Adreces i telèfons

Cerca on pots registrar un document, quin és l’horari de la teva oficina d’atenció ciutadana més propera…

http://www.gencat.cat
  • Avís legal
  • Accessibilitat
  • Mapa web
  • Contacte