Participen en aquest procés les persones que formen part de la borsa de treball de personal docent que tenen com a opció preferent els Serveis Territorials a Barcelona Comarques, Girona, Maresme - Vallès Oriental i Vallès Occidental.
Els directors dels centres educatius públics poden seleccionar, d'acord amb les condicions, criteris i procediment que s'estableixen a la Resolució de 16 de març de 2015, modificada per la Resolució de 13 d'abril de 2016, el personal interí docent per cobrir substitucions temporals en el centre educatiu públic i nomenar, de forma motivada, el candidat de la borsa de treball de personal docent que reuneixi més mèrits i capacitats i s'adeqüi millor a les peculiaritats del centre educatiu públic i al contingut del lloc de treball.
- La direcció del centre fa la selecció automàtica dels candidats de la borsa de treball de personal interí docent disponibles i que tinguin informades peticions que coincideixin amb la vacant o substitució.
Es pot utilitzar com a criteris de selecció de candidats l'acreditació d'experiència en la impartició de l'especialitat del lloc de treball, una altra especialitat demanada diferent de la del lloc que s'ha de cobrir, formació acadèmica i formació permanent que estiguin relacionades amb el lloc que s'ha d'ocupar, i l'acreditació d'experiència en llocs de treball de característiques especials com les aules d'acollida, les unitats de suport a l'educació especial o els llocs d'atenció a la diversitat dels alumnes o en centres de màxima complexitat. - Valora els mèrits dels 10 candidats d'acord amb el barem que s'estableix a la Resolució ENS/425/2015.
- Convoca, com a mínim, els tres candidats amb millor puntuació en el barem per fer una entrevista personal.
La convocatòria de l'entrevista s'ha de fer per correu electrònic. Si el candidat ha prestat serveis en el centre amb anterioritat, o el director l'ha entrevistat prèviament, l'entrevista és opcional i caldrà comunicar-ho al candidat. - Entrevista els candidats. A realitzar des de dilluns a les 13:00 hores fins dimats a les 12:00 hores.
- Valora l'entrevista i afegir aquesta puntuació a la dels mèrits.
La no-presentació d'algun candidat a l'entrevista suposa que deixa de participar en aquesta selecció. - Proposa el nomenament.
S'ha de proposar el nomenament de fins a tres candidats amb la millor puntuació, i ordenats de més a menys puntuació total, d'entre els candidats amb puntuació per a la fase d'entrevista.
- Els serveis territorials comuniquen l'adjudicació (per SMS i missatge electrònic) al primer candidat proposat per la direcció del centre. S'indicarà la franja horària de connexió (1 hora des de la recepció del SMS i missatge electrònic) per acceptar o refusar aquesta adjudicació.
Si el primer candidat refusa l'adjudicació, o no es connecta dins la franja horària, s'ha de comunicar el nomenament al segon candidat i, si aquest no l'accepta, al tercer candidat, si n'hi ha. - Publiquen el resultat de l'adjudicació en aquesta pàgina.
- Els candidats proposats, un cop s'ha rebut l'SMS i el correu electrònic, s'han de connectar a la pàgina de selecció de personal interí docent, per consultar telemàticament el lloc adjudicat.
- Accepten el nomenament, imprimeixen la credencial i es presenten al centre el dia d'inici de la substitució.
Si un candidat és nomenat per a més d'un centre, haurà d'optar pel que més l'interessi.
Quan accepti un dels nomenaments, la resta, quedaran rebutjats automàticament.
Els candidats seleccionats hauran d’acceptar el nomenament els dimarts dins de la franja horària de les 12:00 a 15:00h.
Si un candidat renuncia a anar a l'entrevista, constarà com a "No presentat" a l'entrevista. Aquest cas no comporta l'exclusió de la borsa de treball.
Si no s'accepta la proposta d'adjudicació, cal indicar-ho a l'apartat Acceptació / finalització de l'adjudicació.