Menú d'eines

Cercador

21 de setembre de 2019


 

 

  •  

Informació i eines per a la gestió dels centres

Glossari: avaluació competencial

Avaluació formativa i formadora

La finalitat d’aquestes dues modalitats de l’avaluació és regular el procés d’aprenentatge per millorar-lo.

En l’avaluació formativa, les decisions les pren el docent. El seu objectiu és el d’identificar les dificultats i els progressos d’aprenentatge dels estudiants, per poder adaptar el procés didàctic del professorat a les necessitats d’aprenentatge de l’alumnat.

En l’avaluació formadora les decisions les pren l’alumne i es caracteritza per promoure que l’alumnat reguli si s’ha apropiat dels objectius d’aprenentatge, si és capaç d’anticipar i planificar adequadament les operacions necessàries per realitzar un determinat tipus de tasques i si s’ha apropiat dels criteris d’avaluació.

A través de les interaccions dialògiques els docents i els alumnes intercanvien informació, reflexionen de forma compartida i prenen decisions encaminades a optimitzar el procés d’aprenentatge.

>> Torneu al glossari

Menú d'ajuda

© Copyright Departament d'Ensenyament. Tots els drets reservats