• Comparteix a Telegram
  • Comparteix a WhatsApp
  • Imprimeix

Núria Cuenca: "Hem d'intentar que el sacrifici de l'escola amb la Covid-19 es reflecteixi en un compromís de la societat"

Torna
Dijous, 22 d'octubre de 2020
  • Pel que fa a les afectacions, continua havent diàriament un 97% de grups estables assistint als centres educatius

 

  • S’ha publicat el protocol específic per als centres d’educació especial, que preveuen la possibilitat de dur a terme quarantenes supervisades
Foto

Foto

Actualment, hi ha 2.128 grups escolars confinats, xifra que representa el 3% dels grups estables total. Això vol dir que hi continua havent diàriament un 97% de grups estables assistint als centres educatius i un 94% de grups que després de les quasi bé 6 setmanes de l’inici del curs no han hagut de confinar-se encara. Així ho ha exposat la secretària general d’Educació, Núria Cuenca, durant la roda de premsa d’actualització de les afectacions de la Covid-19 als centres educatius.

 

Cuenca ha remarcat que la incidència de la Covid-19 als centres reflecteix l’afectació de la pandèmia al seu entorn: “Les dades ens diuen que l’escola no està aïllada del seu context comunitari. Les mesures que tenim adoptades als centres eductius estan funcionant, estant contenint els contagis a les escoles, i els brots venen de fora de l’escola des de l’inici”. Tot i així, la secretària ha admès que “estem preocupats per la incidència del virus en la nostra comunitat, perquè inevitablement acabarà tenint un impacte en les escoles”.

 

La secretària general ha recordat que la prioritat i compromís del Departament d’Educació és garantir el dret a l’educació i mantenir les escoles obertes, però que per fer-ho “necessitem que la societat tingui el mateix compromís. Perquè els alumnes fan sacrifici portant mascareta cada dia a les escoles, i els docents que han de fer la seva activitat amb la dificultat que suposa la mascareta a nivell pedagògic, i les famílies. Hem d’intentar que els sacrificis de l’escola amb la Covid-19 es reflecteixi en un compromís de la societat per tenir la mateixa exigència i rigor que una escola que ho està fent molt bé”.

 

Protocol per als centres d’educació especial

 

La secretària també ha anunciat que s’ha publicat el protocol específic per als centres d’educació especial. Un document amb l’objectiu que els centres “puguin mantenir el màxim possible els seus serveis, que en molts casos els alumnes només poden rebre en els propis centres. Perquè que aquests alumnes estiguin confinats no causi un perjudici al seu desenvolupament personal”. 

 

El protocol preveu per aquets centres la possibilitat d’establir les quarantenes supervisades, de tal manera que es pugui dur a terme la quarantena dels membres del grup estable no positius al propi centre, de forma segura. Per fer-ho possible s’han de donar un seguit de requisits:

 

- L’alumne o alumna rebrà una atenció de la qual a casa no pot disposar.

- Existeix l’acord de les famílies i els professionals.

- La prova PCR ha estat negativa.

- L’infant o adolescent no presenta cap símptoma.

- Es pot produir la prestació del servei perquè:

▪ es disposa de transport privat per als trajectes;

▪ el centre disposa d’espai suficient per garantir que no hi ha contacte amb altres grups;

▪ es permet fer l’activitat educativa habitual

 

 

22 d’octubre de 2020